Kim jest trener personalny?

Kim jest trener personalny?

kim jest trener personalny W związku z rosnącą popularnością zdrowego stylu życia, wzrosło również zainteresowanie treningami personalnymi. Do popularyzacji takiej czynności przyczyniły się postawy celebrytów, którzy promują właśnie aktywność fizyczną w towarzystwie osobistego trenera, stąd tak duże zapotrzebowanie na treningi personalne wśród zwykłych ludzi.

Czym jest tego typu trening?

Opiera się on na dwustronnej współpracy ćwiczącego i indywidualnego, prywatnego trenera. Pierwszy etap bazuje na sprecyzowaniu celu, do którego się dąży, chodzi tu zwykle o utratę wagi albo zwiększenie masy mięśniowej, później przystępuje się do realizacji. Istnieją dwa sposoby wykonawcze. Pierwszą alternatywą są treningi instruktażowe, jest to pojedynczy zabieg, w którym trener osobisty opracowuje konkretne ćwiczenia, które wspomagają realizacje ustalonych celów. Przygotowane przez instruktora ćwiczenia, wykonuje się już samodzielnie. Kolejna metoda opiera się na systematycznej, regularnej współpracy ćwiczącego i trenera osobistego, który dodatkowo dobiera odpowiednią dietę, wpomagającą proces odchudzania. Uprzednio jednak, instruktor musi przeprowadzić z zainteresowanym krótki wywiad, dotyczący stanu zdrowia, kontuzji kończyn, przebytych chorób.

Kim jest trener personalny?

praca trenera personalnego Zawód trenera personalnego nie wymaga żadnej licencji, niemniej przydadzą się tu szkolenia i kursy doszkalające, które wprowadzają do świata sportu, kształtują profesjonalne podejście. Kursy zwykle odbywają się na prywatnych uczelniach i szkołach, choć niektóre państwowe uczelnie również oferują możliwości do zrobienia takiego kursu. Trener osobisty, często mylony jest z nauczycielem wychowania fizycznego. Takie tendencje mijają się z prawdą, ponieważ osobisty trener ma nie tylko edukować. Jego głównym zadaniem jest motywowanie, zachęcanie do osiągnięcia wyznaczonych celów. Musi opanować podstawowe zagadnienia z dziedziny psychologii, by przy użyciu konkretnych działań wpłynąć zachowanie klienta, obudzić w nim wewnętrzną motywację. Jest to bardzo ważne, ponieważ klient decydując się na zmianę stylu życia, nie bardzo wie jak rozpocząć ten proces, który nie jest łatwy, wymaga ogromne pokłady wytrzymałości oraz silnej woli, by wytrwać w postanowieniach.